
Elif Fidan
Özel Eğitim Öğretmeni
Uzmanlık Alanları
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Geliştirme ve Uygulama: Her öğrencinin özel gereksinimlerine ve potansiyeline uygun olarak bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlama, uygulama, izleme ve değerlendirme. Bu programlar öğrencinin akademik, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini desteklemeyi hedefler.
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Destek: Disleksi, disgrafi, diskalkuli gibi özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik özel öğretim yöntemleri ve stratejileri kullanarak akademik becerilerini (okuma, yazma, matematik) geliştirmeye odaklanma.
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Eğitim: Farklı düzeylerde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin bilişsel, sosyal ve uyumsal becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim programları hazırlama ve uygulama. Bu alanda günlük yaşam becerileri ve bağımsız yaşam becerileri eğitimi de önemlidir.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Yaklaşım: Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin sosyal iletişim, etkileşim ve davranışsal özelliklerini dikkate alarak, yapılandırılmış eğitim ortamları oluşturma, sosyal beceri öğretimi ve davranış yönetimi stratejileri uygulama.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Olan Öğrencilere Rehberlik: DEHB olan öğrencilerin dikkat, dürtüsellik ve hiperaktivite sorunlarını yönetmelerine yardımcı olacak stratejiler geliştirme, sınıf içi düzenlemeler yapma ve akademik başarılarını destekleme.
Davranış Yönetimi ve Olumlu Davranış Desteği: Öğrencilerin olumlu davranışlarını pekiştiren, sorunlu davranışları azaltan ve alternatif davranışları öğreten etkili davranış yönetimi teknikleri ve olumlu davranış destek planlarıoluşturma ve uygulama.
Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi Uygulamaları: Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarına başarılı bir şekilde dahil olmalarını sağlamak için uygun düzenlemeleri yapma, akran etkileşimini teşvik etme ve genel eğitim öğretmenlerine rehberlik etme.
Alternatif ve Destekleyici İletişim (ADİ) Sistemleri: Konuşma güçlüğü çeken veya konuşamayan öğrenciler için resimli kartlar, işaret dili veya teknoloji destekli iletişim cihazları gibi alternatif iletişim yöntemlerini kullanma ve öğretme.
Aileyi Bilgilendirme ve İşbirliği: Öğrencinin gelişim süreci hakkında ailelere düzenli geri bildirim verme, onları eğitim sürecine dahil etme ve evde destekleyici bir ortam oluşturmaları konusunda rehberlik etme. Veli bilgilendirme ve danışmanlık önemli bir unsurdur.
Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin gelişimini ve öğrenme süreçlerini düzenli olarak değerlendirme, öğretim stratejilerinin etkinliğini ölçme ve gerekli ayarlamaları yapma